تبلیغات


حقيقت يا توهم؟

احمد راسخي لنگرودي

   همه ما در اطراف خود كمابيش كساني را مي‌شناسيم و به طور روزمره با افرادي روبرو مي‌شويم كه بر حسب عادت هميشگي خود برداشتي توطئه‌گرايانه‌ از سير حوادث و اتفاقات سياسي- اجتماعي دارند. در تحليل‌هاي خود بسياري از پديده‌هاي ناگوار سياسي- اجتماعي را به مسايل پشت پرده و نمايش‌هاي خيمه‌شب‌بازي و برنامه‌ريزي‌هاي حساب شده‌ي دست‌هاي پنهان ربط و نسبت مي‌دهند. آنچنان بدبينانه و با سوء ظن به رويدادهاي كوچك و بزرگ داخلي و خارجي مي‌نگرند كه امر را در پاره‌اي بر مخاطب كنجكاو نيز مشتبه مي‌سازند؛ بدين معنا كه نكند اينان پرده از حقيقتي بس بزرگ مي‌گشايند و دانش پنهاني را به آفتاب مي‌كشانند! مخاطب بر خود نهيب مي‌زند كه نكند ما در خواب و در غفلتيم و دست‌هاي پنهان را در پس پشت جريانات نخوانده‌ايم!

   كافي است كه حادثه‌اي در صحنه سياست داخلي و خارجي رخ دهد و يا مرگ و ميري ناشي از حوادث طبيعي و غيرطبيعي در گوشه‌اي به وقوع بپيوندد و يا اختلاس و حيف و ميلي در امر بيت‌المال صورت پذيرد و اشكال و نقصي در بدنه جامعه به يكباره ظاهر شود، و .....



منبع این نوشته : منبع